יחסי ציבור

אנו חיים בעידן של חיפוש מידע. מצד אחד החיפוש של שמות שעולים לתודעה בזכות פעילות יחסי ציבור גבוה מהחיפוש של שמות ועסקים אנונימיים, טובים ככל שיהיו, ומנגד אתרים שנמצאים בתוצאות הראשונות הם האתרים בעלי הכניסות ואחוז ביצוע העסקאות הגבוהות ביותר. שילוב בין יחסי ציבור לפעילות קידום אתרים יכולה להזניק את העסק משני ההיבטים – תודעתית ומיקומית במנועי החיפוש ולהביא לגידול משמעותי בחשיפה ובמכירות.

    יחסי ציבור שמקדמים אותך...לראש תוצאות החיפוש !

יחסי ציבור קלאסיים מתמקדים בעיתונות ובטלוויזיה, אך עבור מי שמחפש לאחוז בשני קצוות החבל ומעוניין ביחסי ציבור משולבים עם קידום אתרים, האפיק הרצוי הוא דווקא אתרי חדשות אינטרנטיים, תוכניות מקוונות וקהילות פופולאריות. כאשר מעלים תכנים לאתרי חדשות הדף נסרק למנועי החיפוש וכאשר מחפשים את שם החברה ניתן לראות את הכתבות עליה בתוצאות החיפוש. כך החברה ממתגת עצמה כמי שנחשבת מספיק בכדי להכנס לחדשות, וביכולתה אף להציג תוצאות יחסי ציבור באתר שלה באמצעות קישורים יוצאים לאתרים בהם כתבו עליה. את הסרטונים מהטלוויזיה המקוונת בהם הופיעו נציגי החברה, ניתן להעלות לאתר החברה ולהעשיר את התכנים שלה גם בויזואליה שידועה כמושכת קהל.

כתבות העולות במסגרת יחסי ציבור לאתרים שונים ברשת נצפות באמצעות RSS ו-Digg גם מאתרים אחרים ובכך מגדילות את קהל היעד הפוטנציאלי הנחשף לתכנים ולחברה. לסיטואציה זו אין מקבילה בתחום יחסי הציבור הקלאסיים, כיוון שבין העיתונים שוררת יריבות והמדיות השונות ממעטות לקחת זו מזו חומרים. יחסי ציבור בשילוב קידום אתרים יכולים להביא למינוף גם של כתבות שפורסמו במדיות הקלאסיות כיוון שניתן לעשות להם כתבות המשך ברשת או להחיות את הדיון עליהן באתרי קהילות ופורמים.

יחסי ציבור בשילוב קידום אתרים יכולים לסייע במינוף הכתבות וחשיפת קהלי יעד נוספים גם באופן דינמי, ובכך להבטיח אפקטיביות מרובה לכתבת יח"צ שפורסמה. כתבות רבות שעולות באתרים בזכות פעילות יח"צ מגיעות גם לניוזלטרים שמפיצים אתרים אלו. באופן זה הם מגיעים גם לאנשים שאינם נכנסים לאתר באופן תדיר אך יכולים למצוא עניין בתכניו, וחושפים את העסק המעוניין בקידום אתרים בשילוב יחסי ציבור גם לקהל שאינו גולש אקטיבי.

יחסי ציבור בשילוב קידום אתרים מאפשרים דינאמיות לאנשי החברה – הם יכולים לענות בזמן אמת לטוקבקים ולגלות כך מה חושבים עליהם, אילו נושאים מעניינים את הקוראים בהקשר לחברה ופעילותה ואף להשיג כך לקוחות על ידי הפנייתם לאתר החברה או סיפוק דרכי התקשרות. גם לאפשרויות אלו אין מענה במסגרת יחסי ציבור קלאסיים כיוון ששם מדובר באדם מול העיתון או הטלוויזיה שלו.

באמצעות שילוב בין קידום אתרים לפעילות יחסי ציבור ניתן לעצב את תוצאות החיפוש כך שכתבות לא מחמיאות על החברה ישקעו מטה בתוצאות החיפוש והתוצאות המחמיאות יוצפו מעלה ויתנו ללקוחות את האינפורמציה החיובית וידרבנו אותם להכנס לאתר החברה ולרכוש את מוצריה ושירותיה. 

התקשר עכשיו ותיהנה מאסטרטגיית יח"צ שתמצב אותך בראש תוצאות החיפוש !