כלי מיתוג אישי באינטרנט
מיתוג אישי באינטרנט נוצר על מנת לבנות פרופיל אישי, הנוצר מתוצאות החיפוש המתגלות בהקשת שם של אדם או חברה. בכדי ליצור קישור בין שם או שם חברה לתחום מסויים אנו משתמשים בכלי קידום אתרים, על מנת לדאוג שהם יופיעו בצמידות ושיהיו אזכורים רבים מסוג זה.
בניית אתר אישי היא אחד מיסודות הבסיס של מיתוג אישי. מבחינת קידום אתרים קל יותר לשלוט בתוצאות של מיתוג אישי, כאשר מתחילים את פעולת המיתוג מאתר הבית של החברה או האדם, מבלוג אישי - מקצועי וממעורבות ברשתות חברתיות שונות. כיום קיימות פלטפורמות רבות המציעות בניית אתרים, אך היתרון בבניית אתר באמצעות חברה המתמחה בכך, הוא בקבלת ממשק ניהול המאפשר להגדיר מילות מפתח, שיסייעו בעתיד לקידום האתר.
קיומו של אתר מוסיף למקצועיות שלך ומעיד כי יש לך הבנה בחשיבותה של הרשת בעסקים שתי מסקנות שתורמות רבות לבניית מיתוג אישי חיובי. בניית האתר היא יסוד בסיס, אך מכיוון שמיתוג אישי מתבסס על קידום אתרים, חייבים לשמור על עדכונים והכנסת מידע מקורי לתוכו בכדי לשמור על רלוונטיות, למשוך את הקורא ולסייע לאתר להתקדם גבוה בתוצאות החיפוש כחלק מאסטרטגיית קידום אתרים שמטרתה בניית תוצאות חיפוש מותאמות לצרכי מיתוג אישי.
לשם חיזוקו של מיתוג אישי, ניתן להוציא מהאתר קישורים למאמרים שכתבת ופורסמו במקומות אחרים, לבלוגים שכתבת, למאמרים שנכתבו עליך, להציג בו חומרים מקצועיים ואפילו טוויטים שלך ועלייך – כך אנו מחזקים את המיתוג תוך שימוש בכלי קידום אתרים שמשנים את תוצאות החיפוש על ידי מערך קישורים חזק. אחת ההמלצות בתחום קידום אתרים הנוגעת לבניית אתר היא לקנות את הדומיין הנושא את שמך או שם החברה ולפתוח תיבת דוא"ל מתוך האתר – מקבלי המיילים יטו לבדוק כך את האתר שלך ולגלות עליך עוד פרטים שבחרת לשים בו.
היתרון בשילוב של קידום אתרים עם מיתוג אישי באינטרנט הוא ביצירת מניפולציה על תוצאות החיפוש באופן גלוי ובאופן סמוי. חברות מיתוג אישי המתמחות גם בקידום אתרים יכולות לסייע בהגדרת מילות מפתח שיעלו את דירוגך בחיפוש תוך הגדרה נכונה של כותרות העמוד, מילות המפתח והתיאור לשם העלאת המיקום של התוכן במנועי החיפוש. לקישורים הנעשים במסגרת קידום אתרים יש משמעות רבה ועל כן מקדמי אתרים, המתמחים ביצירת מיתוג אישי, שומרים על רשת קישורים בין האתר, הפרופילים של המשתמש והתכנים שלו ויוצרים תכנים המותאמים לקריאת המתעניינים באדם ולמנועי החיפוש בו זמנית.
אחד החיפושים המבוקשים ביותר כיום במנועי חיפוש הוא חיפוש תמונות ווידיאו. כאשר מתייחסים לתמונות כחלק ממערך מיתוג אישי ניתן למשוך לקוחות לאתר באמצעותם. בכדי לעשות זאת עלינו לתת תיאור תמונה בעל רלוונטיות גבוהה לתכני האתר. דבר זה מומלץ בתחום של קידום אתרים בעיקר עבור דפדפנים שאינם מראים גרפיקה, אך הוא מסייע למיתוג האישי לא פחות. במידה ומדובר בצילום שלנו או של עובד בחברה להוסיף לשם התמונה גם את תיאור התפקיד שלו או ההתמחות ומקום העבודה.
בלוגים הם דרך נפלאה ליצור מיתוג אישי מותאם ומנוטר. בבלוג תוכל לכתוב על הנושאים שברצונך שיקושרו אלייך ומשום שיצטברו בו פוסטים רבים בתחום מסויים הבלוג יעיד עליך כעל מבין בתחום זה – התוצאה אליה שאפנו בעת תכנון מיתוג אישי. היות וחוקי קידום אתרים תקפים עבור מיתוג אישי, גם את הבלוגים חשוב לעדכן באופן תדיר על מנת שדפי הבלוג יעברו קריאה על ידי מנועי החיפוש בקביעות.
חשוב להגיב גם לבלוגים של אחרים ובפורומים בתחומי העניין שלך, כמובן תחת שמך האמיתי או שם החברה שלהם אנו שואפים לעשות מיתוג אישי. חשוב לשמור על מימד של אמינות – המטרה אינה ליצור פרסומת שבה יש עולם מושלם אלא להציג את הצדדים הטובים והיתרונות בצורה ריאליסטית.
כמות הקוראים המנויים לפרסומים שלך יכולה להשפיע גם היא על ההתרשמות ממך ולהוסיף ליצירת מיתוג אישי שלך כמומחה בתחום. כאשר מגיבים בבלוגים של אחרים מהתחום ניתן ליצור מצב שבו תתארח בבלוג של מישהו אחר ותביא לשם את תובנותיך ותארח אחרים בבלוג שלך. בצורה זו היקף החשיפה שלך יגדל ותקבל קישורים ממקורות שאינם הבלוג שלך המעידים על איכויותיך ומסייעים למיתוג האישי שלך.
רשתות חברתיות הן דרך מעולה ליצור חשיפה אישית מבוקרת במסגרת מיתוג אישי, אך על הדרך הן יכולות לספק לך גם עסקאות, ראיונות עבודה, נטוורקינג עם אנשים מתחומך, קשרים חברתיים חדשים וכן לשמש ככלי קידום אתרים יעיל מאד. גם כאן יש להתחשב במטרות שקבענו במסגרת מיתוג אישי ולהחליט האם יש מקום לחשוף את חיינו הפרטיים תחת השם המלא.
רשתות חברתיות יכולות להיות כלי נהדר לשיווק עצמי, אך חשוב לדעת להשתמש בהם נכון ולא לצבור אויבים. עוד חשוב לזכור, שדברים שנרשמים ברשתות חברתיות אינם חסומים בפני מנועי חיפוש ועל כן יש לבחור בחכמה אילו תמונות מעלים, מה רושמים ומה הרושם שאנו יוצרים בהם והאם הוא עקבי לרושם שברצוננו ליצור במסגרת מיתוג אישי חכם.
הבשורה המנחמת היא שכיום ניתן לפתוח יותר מכרטיס אחד ברוב הרשתות החברתיות כך שתוכלו תחת שם משתמש אחר שאינו מקושר אליכם בתוצאות החיפוש לשפוך את אשר על לבכם ולחשוף מידע שלא הייתם רוצים שיעלה בהקשר אליכם כאשר מחפשים אתכם במנועי החיפוש למטרות עסקיות.