מיתוג אישי

בעולם שבו אנו חיים מה שאנשים חושבים עליך יקבע איך תהיה.
 
מסכימים או לא, אתם יודעים ומבינים למה התכוונתי. מיתוג אישי בכל רבדיו הוא שיקבע מה יחשבו עלינו, אמרתי ועכשיו אסביר.
 
בעולם שיווקי ופרסומי כמו של היום נכנס השיווק האישי להיות חלק בלתי נפרד מדרך חיינו, בין עם מיתוג אישי פרטי, מיתוג אישי למוצר ולעסק או לאירגון. כל אחד מאלו, מצריך אהדה מהחברה על מנת לגדול או להתפתח. מיתוג אישי תפס תאוצה ורבים היום מן החברות והאנשים עוברים תהליכי מיתוג על מנת לחזק את מעמדם.
 
מיתוג אישי פרטי מתייחס לאנשים פרטיים, או עובדי ציבור, כגון פוליטיקאים ועד לאיילי הון, הרוצים הן לפרוץ לתודעת הכלל, או לשנות דעה כזו, או אחרת לטובת דעה חדשה וטובה יותר. מטרת התהליך של מיתוג אישי הוא ליצור מכלול של תחושות הזדהות, אהדה וביסוס הזיכרון הקולקטיבי הרצוי בידי הציבור הרלוונטי לאותו מותג. האם אנשים הם מותגים? כן, אנשים הם מותגים. ברגע שאדם מעורר בנו תחושות כגון אהדה, סלידה וכו' הוא מותג, מותג חיובי או שלילי. מיתוג אישי לאנשים יהיה בשינוי התפיסה לגביהם, אם הוא אדם עשיר ומנוכר מעכשיו לאחר תהליך המיתוג אישי הוא אדם מן השורה, כמו כולם. במהלך המיתוג האישי אותו אדם ירד לעם או יכלל עם אנשי מפתח, יזכה לפרסום רב ולבמות לומר את דבריו בפני הציבור.
 
מיתוג אישי למוצר קורה בעיקר למוצרים חדשים בתהליך הפריצה לתודעת הכלל. תהליך זה מלווה ביחסי ציבור אינטנסיבים ושיווקיים על מנת לבסס תודעה חברתית למותג. עוד דרך אינטנסיבית היא פרסום רב, כזה שיצור באז חברתי, הלוא היא הכרה, עליתו וחריטתו בזיכרון והפיכתו למותג אהוד, עד להנעה לפעולה שהיא רכישתו. מיתוג אישי יצליח במידה וכל אלה יגרמו לכלל האזרחים לפתח רגשות חיוביים ביחס למותג בפרט ולמותג בתחומו. מיתוג אישי יעשה גם למוצרים הרוצים לשנות מיתוג שלילי או שינויי עמדות ומסרים. שינוי זה יהיה מלווה אף הוא בפרסום רחב ועבודת יחסי ציבור שמטרתה היא יצירת מיתוג אישי חיובי.  
 
מיתוג אישי נוסף הוא לעסקים או לאירגונים. מיתוג זה הוא השנוי במחלוקת ביותר כיום, בעיקר בגלל עליית התכיפות של המיתוג אישי לכדי מיתוג מחדש בכל מספר שנים.
מיתוג לעסקים יקרה בדרך כלל בכניסתם לשוק התחרותי ויעלה עשרות מליוני דולרים ועד למליארדי דולרים. חברות ישקיעו המון בביסוס עצמם כמותג בחברה דבר שיבטיח להם ריבוי לקוחות. מיתוג אישי לוקח עסק או אירגון ומעביר אותו הליך הנפשה, בו הוא מקבל חיות ורגשות. הרגשות האלה מופנים כלפי ציבור והחזרת הרגשות והתחושות הללו מהציבור לאירגון הם שיקבעו את טיבו של המיתוג האישי. שניותו במחלוקת של המיתוג האישי נובעת בעיקר מכך שכיום השינוי הזה נעשה טרנדי יותר מהכרחי. מיתוג אישי אמור להיות אם בכלל פעם ב-10-15 שנים ולא כל כמה שנים. התחושה לכך בשוק היא בלבול וחוסר יכולת להזדהות עם המותג.
 
מיתוג אישי יכול לקבוע את מעמד הממותג בצמרת העסקית או החברתית ויכולה לגרום לו לאבד מוניטין טוב בגלל מיתוג מחדש לא הכרחי. לפני הפנייה למיתוג אישי יש לבדוק טוב טוב את איך אתם נתפסים בידי הציבור? איך הייתם רוצים להתפס? כשיש את היכן אנחנו נמצאים כעת ולאן אנחנו רוצים להגיע יהיה גם את האיך להגיע לשם. לכלי שיקח אותנו מנקודת העכשיו לנקודת המחר קוראים מיתוג אישי.
 
בעולם שבו אנחנו חיים מיתוג אישי הפך לכלי שמאפשר לנו לשלוט באיך ומה אנשים חושבים עלינו. איך אנשים חושבים עלינו יקבע לאן נגיע. מיתוג אישי היא הדרך להגיע לכך שיחשבו עליכם רק טוב, הייתם רוצים שיחשבו עליכם רק טוב לא?