כתיבת תוכן כאמצעי לקידום בגוגל
כתיבת תוכן נחשבת בעיני מומחים רבים לאחת מדרכי המלך לעמוד הראשון בגוגל. מאמר זה אינו חולק על כך. עם זאת, בניגוד למאמרים אחרים שנותנים לך את הכלים הבסיסיים לשדרוג התוכן שלך בצורה שתתאים למנועי החיפוש, מאמר זה בא לומר לך בכל הכנות, שייתכן כי כתיבת תוכן פשוט לא תספיק. מדוע? קרא עד הסוף, ותגלה.
אם אתה "ירוק" בתחום, וכל נושא כתיבת התוכן זר לך, הנה הסבר קצר על כללי כתיבת התוכן כאמצעי לקידום בגוגל:
כתיבת תוכן- כמה כללים בסיסיים :
1. מחקר על מילות חיפוש: מחקר על מילות חיפוש, משמעו חיפוש אחר רצועות המילים הרלוונטיות לאתר שלך. כתיבת תוכן ראויה, חייבת לקחת מילים אלו בחשבון לפני הכול. מחקר על מילות החיפוש כולל: הבנה של המוצר או השירות שאתה מוכר.
ניסיון להיכנס אל ראשו של הגולש הממוצע, ולחשוב במקומו. לדוגמה: "אם אני הייתי מחפש חליפה לאירוע, אילו מילים הייתי מקיש?" רצועות מילים אפשריות הן "חליפות לגברים", "חליפות ערב", "בגדים חגיגיים" וכו'.
מחקר על הפופולאריות של מילות החיפוש, ושל האתרים שעולים כשמקלידים אותן.
2. כתיבת תוכן שתנצל את השימוש במילות החיפוש בכותרות: כשאתה קורא בעיתון, כיצד אתה מחליט איזו כתבה הכי "מדברת" אליך? לפי הכותרת, נכון? כך גם גוגל משתמש בכותרות שבתוך המאמרים על מנת להבין עד כמה האתר שלך תואם את צרכי הגולש.
3. דחיסות מילות החיפוש בטקסט: כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט צריכה להשתמש במילות החיפוש שנבחרו בדחיסות מסוימת, על מנת לגרום למילים האלו לבלוט יותר מהשאר. כך כשגוגל יאנדקס את האתר הוא יבין כי רצועת המילים "חליפות גברים" יותר רלוונטית לאתר שלך, מאשר למשל "כותנה מלאה" או כל רצועת מילים נוספת שעשויה להופיע כחלק מהטקסט.
לכאורה, אלה החוקים הבסיסיים הקשורים לתחום של כתיבת תוכן כאמצעי לקידום בגוגל. כללים אלה מופיעים כמעט בכל מאמר על כתיבת תוכן באינטרנט והם זמינים לכל דורש.
עם זאת, יש בהם משהו מטעה- הגולש הממוצע עלול לחשוב לעצמו לאחר קריאת הכללים האלה כי כתיבת תוכן זמינה לכל אחד, כל עוד הוא שומר על דחיסות מסוימת של מילות החיפוש, ומכניס אותן לכותרות.
זו טעות. גוגל בחר את הכלים שלו בקפידה. הוא אינו מעוניין שיירצו אותו, הוא מעוניין להביא לגולשיו את הכלי הטוב ביותר למציאת הדבר אותו הם מחפשים. כתיבת תוכן בדחיסות מילות חיפוש גבוהה מדי תזוהה על ידי גוגל כ"ספאם", והאתר יועף מדפי החיפוש. שימוש לרעה בכותרות יגרור עונשים דומים.
זו הטעות הגדולה ביותר שנעשתה מאז תחילת המודעות לתחום קידום אתרים- הרצון "למצוא חן בעיני גוגל" הסית אותנו מהדבר האמיתי שלשמו הקמנו אתר, והוא הפיכת הגולש ללקוח! האבסורד הוא, שאם נתמקד בלקוח, ורק בלקוח, נוכל לקדם את האתר שלנו בצורה הטובה ביותר. איך נעשה את זה? שוב, באמצעות כתיבת תוכן.
כתיבת תוכן שמתמקדת בגולש תוביל לקידום האתר שלך במנועי החיפוש. כתיבת תוכן שיווקי, תעזור לך לסגור את העסקה. להביא את הגולש לאתר זה לא מספיק- עכשיו צריך לבצע מכירה.
הנה כמה מהדרכים לקידום האתר שלך באמצעות כתיבת תוכן איכותי:
1. כתיבת תוכן שמציג את אתרך כמקצועי: האתר שלך הוא פני העסק שלך. דרך תוכן איכותי ניתן לראות את הפוטנציאל האמיתי של האתר. תאר לעצמך מה יקרה אם ייכנס לאתר שלך גולש שירצה לתהות על קנקנך, אך במקום מאמר מקצועי, הוא ימצא גיבוב של משפטים חסרי פשר, ששתולות בהן מילות החיפוש שבחרת ללא היגיון. אותו גולש ירגיש מרומה. הוא בהחלט לא ירצה להעמיד אותך במבחן ולבדוק אם אתה מרמה גם בשירות.
מה התוצאה? הפסדת לקוח.
2. כתיבת תוכן איכותי ככלי להעלאת זמן הגלישה באתר: אם התוכן באתר שלך לא מושך ולא מעניין, אף גולש לא ירצה להישאר בו. הגולשים עובדים במהירות- הם סורקים את הטקסט ומחליטים אם הוא רלוונטי עבורם או לא. אם גוגל יראה שגולשים נשארים בדף מסוים לפרק זמן קצר מדי, הוא יסיק כי האתר שלך פשוט לא מספיק טוב.
כתיבת תוכן איכותי תמשוך מבקרים לאתר שלך, ולא מבקרים שיישארו כמה שניות ויעברו הלאה, כי אם מבקרים שיקראו את הדפים שאתה מציג בהנאה, ויישארו באתר דקות ארוכות.
מה התוצאה? גוגל מבין שהאתר שלך רלוונטי, מעניין, ונותן לגולשים את מה שהם מחפשים. הוא מקדם אותך הלאה.
3. כתיבת תוכן איכותי כדרך לחשוף את האתר לציבור גדול של גולשים: כתיבת תוכן איכותי תסייע לתוכן שלך להתקבל לאתרי מאמרים, בהם הוא יהיה חשוף למספר רב של גולשים אקראיים. על כל מאמר שיהיה לקוח מהאתר שלך יתנוססו לינקים לאתר ושמות בעלי החברה. כך יתקבלו כניסות נוספות לאתר, כמו גם לינק חיצוני שיעלה את ערכו בעיני גוגל.
מה התוצאה? לקוחות נוספים עבורך, שמעריכים את המקצועיות ואת הרמה שלך, כמו גם הצבעת אמון של גוגל, שמקדם את האתר שלך הלאה.
4.כתיבת תוכן איכותי כ"פיתיון" לגולשים: כתיבת תוכן איכותי תעלה את המוטיבציה לגולשים לפרסם אותך. כתיבת תוכן מעניין ורלוונטי עשויה להתפרסם בפורומים מקצועיים שונים, או להישלח דרך האי-מייל או המסנג'ר לחבר או לקולגה. רובנו אוהבים לשתף את חברינו בדברים טובים שמצאנו ברשת. רשימות התפוצה של האימיילים הן אינסופיות, מה שמעלה את אחוזי החשיפה שלך. נצל זאת לטובתך, והשקע בכתיבת תוכן מקורי וקריא שכל אדם יתגאה להפיץ.
מה התוצאה? חשיפה למאות אנשים ללא מאמץ, כניסות רבות ממשתמשים שונים, אשר בתמורה יעלו את דירוג האתר בגוגל.
5.כתיבת תוכן שוטפת כדרך להישאר בדירוג גבוה: כתיבת תוכן שוטפת, המקפידה לרענן את התוכן באתר כל פרק זמן מסוים, מוכיחה לגוגל עד כמה האתר שלך רלוונטי. גוגל יכול לראות את התאריך שבו פורסמו הדפים. אם התוכן שלך מתיישן, הוא עלול לחשוש שהאתר שלך כבר לא פעיל. אתר לא פעיל, הוא לא רלוונטי. לא רלוונטי משמעו ירידה בדירוג. כתיבת תוכן שוטפת תצהיר על האתר שלך ש"עוד כוחו במותניו".
מה התוצאה? שמירה על הדירוג הנוכחי, וכניסה חוזרת של גולשים ישנים, שיודעים שתוכן האתר שלך מתעדכן כל פרק זמן מסוים, והם להוטים לקרוא את התוכן החדש והאיכותי שהעלית עבורם. גם לזה יש תוצאה- עלייה נוספת בדירוג האתר.
מכיר את הסלוגן: "תן לאצבעות ללכת במקומך"? תן לכתיבת התוכן באתר ללכת במקומך, ולהפוך את האתר שלך לסוכן המכירות שתמיד רק חלמת עליו- זה שיוצר עבורך חשיפה, מביא לקוחות, מעיד על מקצועיותך, ומבצע מכירות.
עדיין מתלבט? כדי לשמוע עוד על כתיבת תוכן איכותי וכתיבת תוכן שיווקי צור קשר