כתיבת תכנים לאתרים

כתיבת תכנים לאתרים שונה בסגנונה מסגנון של כתיבת תכנים ספרותיים או עיתונאיים, אך לעיתים קשה לבעלי אתרים חובבניים לראות את ההבדל. כתיבת תכנים לאתרים מורכבת משני סוגים של קהלים - מצד אחד קהל הגולשים, ומצד שני הקהל של מנועי החיפוש, כלומר של רובוטים. לכן כל מי שעוסק בתחום של כתיבת אתרים צריך כל הזמן לפנות לשני הקהלים האלה בו-זמנית.

    כתיבת תכנים עבור "רובוטים"

כתיבת תכנים מותאמת מנועי החיפוש (להלן, רובוטים), היא בעצם חלק מהתחום הכולל של אופטימיזציה למנועי החיפוש, עליה תוכלו לקרוא גם באתר הזה. הרעיון הוא שמנוע החיפוש גוגל, מחפש דרכים לדעת עד כמה האתרים הקיימים אצלו באינדקס מתאימים למילת חיפוש שאיזשהו גולש מקליד איפשהו בעולם. הוא סורק את כל מה שאונדקס אצלו, בתהליך של מיליוני שניות, ומביא את התוצאות. אנחנו כבעלי עסקים רוצים להיות כמה שיותר גבוה בתוצאות האלו, בעיקר אם מי שחיפש אותן חיפש משהו שאנחנו מוכרים. זה קידום אתרים, ולכן כתיבת תכנים היא חלק כל כך משמעותי ממנו (אם לא הכי משמעותי) כי גוגל מבין את מידת הרלוונטיות לפי התוכן.

לכן כתיבת תוכן מתחילה בעצם בשלב מאוד מוקדם בתהליך בניית האתר וקידומו, והיא מתחילה בבחירת מילות מפתח. מילות המפתח צריכות להיות גם כלליות וגם ספציפיות, לפי מה שהלקוח הפוטנציאלי שלנו יקליד כדי להגיע אלינו. למשל אם אנחנו מוכרים בגדי גברים, נקדם גם את המילים "חליפות ערב" או "עניבות", כדי שיהיה יותר סיכוי שיגיעו אלינו גם אם צריכים משהו ספציפי. בתהליך של כתיבת תכנים ניתן לשלב את הצירופים באותו דף, וניתן להקדיש לכל אחד מהם דף בפני עצמו, מה שנקרא "דפי נחיתה". הרעיון הוא שהמילים האלו יופיעו כמה שיותר באותו הדף, כדי שגוגל יבין שזה תוכן הדף והאתר שלנו.

 

    כתיבת תכנים עבור גולשים באתר

מי שקורא את מה שלמעלה, עלול לטעות ולחשוב כי כתיבת תכנים היא עניין של מה בכך. הוא עלול לחשוב כי כתיבת תכנים נכונה לאתרים היא בעצם לקיחת דף, ומילוי מילות החיפוש בו בלי היגיון ובלי סדר. לא נכון. כתיבת תכנים לא אחראית עלולה לגרום לנזקים רבים לאתר שלך. הנה הסיבות לכך:
 

  1. גוגל יחשוב שזה ספאם. כתיבת תכנים בדחיסות מילות חיפוש גבוהה מדי עלולה לגרום לגוגל לחשוב שזה סוג של ספאם ולהוריד אותו בדירוג.
     
  2. עלולים להלשין עליך. כשמגיעים לצמרת זוכים לאויבים- היו מקרים של אתרים שקודמו, ואז מתחריהם נכנסו אליהם לבדוק אם יש "טריקים". כתיבת תכנים בדחיסות מילות חיפוש גבוהה מדי זה טריק מלוכלך.
     
  3.  "באונסים". כשגולש נכנס לאתר שלך, ופתאום רואה תוכן לא הגיוני ולא איכותי, הוא בורח ממנו מהר. פשוט אין לו מה לעשות שם. גוגל רואה אחוזי באונסים גבוהים, ו"חושב" לעצמו שכנראה האתר שלך בכל זאת לא רלוונטי. הוא מוציא אותו מהמשחק.
     
  4.  הפסד לקוחות. האתר שלך בנוי למטרת משיכת גולשים ולקוחות, ואנשים ממש לא אוהבים כשמזלזלים להם באינטליגנציה, ובצדק. לכן כתיבת תכנים צריכה להיות רואיה ומכובדת, למתג את האתר שלך כיוקרתי ולהיות שיווקית מספיק בשביל שהגולשים ירצו לקנות. זאת הסיבה כי כתיבת תכנים לא מקצועית פוגעת בך בכל הרמות.

    כתיבת תכנים היא החלק הכי חשוב בתחום של קידום אתרים ושיווק באינטרנט. אנחנו ב-Live-seo מאמינים ששיווק וקידום צריכים ללכת יד ביד. אנחנו כותבים בצורה אופטימאלית למנועי החיפוש אך גם בצורה שתניע את הלקוחות שלך למכירה, והכול בשימוש בקוד האתי של קידום אתרים, בצורה שתזניק את האתר שלך מעלה ותשאיר אותו שם.
 

    מעוניינים בתוכן איכותי, שיווקי ומקדם? כתיבת תכנים זה אנחנו. צרו קשר