שיווק באינטרנט
שיווק באינטרנט הוא תחום צעיר ובועט, שהמומחים בו מחפשים כל הזמן אחר כללים חדשים, ומטרות חדשות. שיווק באינטרנט הולך יד ביד עם קידום אתרים לתוצאות מקסימאליות, אך הוא תחום חשוב בפני עצמו.
שיווק באינטרנט – מה זה אומר?
האמת- תלוי את מי שואלים. שיווק באינטרנט יכול להיות מגוון של נושאים. בעבר (ולא לפני הרבה שנים), כל מי שהיה לו אתר נחשב ל"משווק באינטרנט". כמו כן פרסום באנרים באתרים אחרים נחשב לחלק מהתחום של שיווק באינטרנט עד היום. כיום מבינים שאתר טוב צריך להיות אתר שיווקי, כלומר אתר שלא רק נראה מרשים אלא גם מבצע מכירה.
שיווק באינטרנט – מה זה כולל?
שיווק באינטרנט שלב ראשון- מחקר על הלקוחות ועל המתחרים. שיווק באינטרנט כולל בשלב ראשון חשיבה וניתוח של הנתונים וכל האספקטים של האתר שלנו. בשלב זה אנו חושבים מי קהל היעד, מי המתחרים שלנו, מהם ערוצי הפרסום הנפוצים בנישה העסקית שלנו? באילו טכניקות שיווקיות משתמשים המתחרים ומה עובד להם? מה הוא תקציב הפרסום שלנו? מהן המטרות הריאליות עם התקציב הזה?
שיווק באינטרנט שלב שני- העברת המסר
לאחר מכן חושבים על המסר של החברה לגבי עצמה. מה היתרונות של המוצר למי שרוכש אותו? מתחילים ליצור את האתר תחת החשיבה האם לקוח שגולש באתר באמת יבין על מה הוא מדבר ולמה כדאי לו לרכוש את המוצר? האם האתר שלי יכול להכיל לידים ומכירות עבור קהל המטרה שלי? שיווק באינטרנט מתייחס לכל הנושאים האלה.
שיווק באינטרנט שלב שלישי- דרכים לשיווק באינטרנט
• תוכן תוכן תוכן- שיווק באינטרנט נעשה במיטבו כשהוא כולל תוכן שיווקי, קליט, שמוביל למכירה. אין דרך אחרת להניע את הלקוח. חישבו על כך, במידה והעסק שלכם היה חנות פיזית, לא הייתם רוצים מוכר צעיר ואנרגטי, המדבר בשפה של הקהל שלכם, ונראה כמו מישהו שהם יכלו להזדהות איתו? זו בדיוק הסיבה לשמה שיווק באינטרנט עובד הכי טוב עם תוכן שיווקי.
• הקמת אתר מעוצב בשפה ויזואלית תואמת קהל היעד- בעלי עסק רבים עושים טעות בבחירת עיצוב האתר ומעדיפים אתר "יפה" על אתר טוב. אתר טוב שם פחות דגש על העיצוב הכללי, ושם יותר דגש על שימושיות, נגישות, מיתוג ויצירת אווירה דרך השפה הויזואלית. שיווק באינטרנט עוזר לך להגדיר את קהל היעד ולמתג את האתר שלך בצורה ויזואלית שתפנה אליו.
• קידום אתרים – שלב בלתי נפרד מהשיווק באינטרנט- קידום אתרים. קידום אתרים הוא מה שמאפשר לך לחשוף את האתר שלך לכמה שיותר אנשים, כך תוכל להפעיל את אסטרטגיות השיווק שלך. שיווק באינטרנט אינו מספיק לבדו פשוט משום שאם איש לא מגיע לאתר שלך, לא תוכל לבצע מכירה.
• שיווק דרך אינדקסים ופורומים- שיווק באינטרנט כולל גם רישום לאינדקסים השונים שברשת, כמו גם תגובות בפורומים המביאות את החברה שלך לידיעת הציבור.
• שיווק מאמרים – כתיבת מאמרים שקשורים לעסק שלך ופרסומם באתרי מאמרים שונים, כמובן שעם לינק לאתר שלך. מאמרים כאלה יכולים לנדוד הרבה פעמים בכל הרשת (מותר לפרסם מאמר כמה פעמים כל עוד שומרים על הלינקים המקוריים וקרדיט נכון), וכך למשוך עוד ועוד תנועה לאתר שלך.
• שיווק ברשתות חברתיות- כיום המודעות והנגישות לרשתות חברתיות היא עצומה, כיום ישנה אפשרות לשווק את האתר או המוצר דרך הרשתות החברתיות, אך אסור ליפול ולעשות רק את זה, צריך תמיד לעשות גם וגם וגם, על מנת לשווק לכמה שיותר אנשים שנמצאים תחת ההגדרה של קהל היעד שלנו.
אלה הדרכים לשווק את האתר באינטרנט.
יחד עם זאת ישנם דרכים לשווק את העסק באמצעות רשימות תפוצה, ערך גבוה שמעבירים לרשימת לקוחות שמעוניינים לקבל מאיתנו את החומרים והתכנים שלנו, אלה הם הלקוחות הכי טובים שלנו, הם נאמנים, מוקירים את פועלינו ונמצאים שם כדי לשמוע אותנו.
שיהיה בהצלחה
שרון דידי- קידום ושיווק עסקים להצלחה