שימושיות באתר
מהי שימושיות
הקדמה:
אם גולשי אתרך לא מבינים משהו הם לא ישתמשו בו.
גולשי האינטרנט מבקרים באתרים למטרות ספציפיות ואישיות, חברות/ארגונים בונים
אתרים למטרת עסקים. אתר שימושי זה אתר העוזר לגולשים למצוא את מבוקשם ברשת
האינטרנט, בכך מצליח האתר לייצור אמינות מצד הגולשים ומצד הארגון שמאחוריו. לעומת
זאת, אתר אשר מספק שימושיות אשר לא מתאימה לקהל היעד ולא תורמת לו # הלקוחות
הפוטנציאלים יעברו מיד על האתר המתחרה. השימושיות היא המקור להצלחה.
מהי שימושיות:
ניתן להגדיר, הגדרות שונות ל- שימושיות המאפיינים של השימושיות הם:
1. קל ונגיש לניווט וזכירה באתר.
2. שימוש מרתק ומהנה.
3. מסודר ואסטטי
4. נותן ראיה של כל המודלים באתר ועוזר לחזור מטעויות.
5. קל ללמידה.
כל אתר יש לו את מטרותיו ואת קהל היעד השונה. על כן, לתכנן בכל שלב בהקמת האתר על הציפיות, הצרכים והשימושיות הדרושה של קהל היעד ולהשיג את המטרות. בכדי להשיג את המטרות בהצלחה, כדי לקבל תגובות בכל שלב של תהליך בנייה ועיצוב האתר. בנוסף לכך, לעולם לא מאוחר לשפר את השימושיות שבאתר # גם אם האתר ברשת מזה זמן רב.
מהי התועלת:
אתר בעל פרמטרים של השימושיות ירחיב את התועלת של בעלי האתר ושל הגולשים בפרט.
מהי התועלת מבחינת גולשי האתר?
- שביעות רצון מהפעילות באתר.
- השגת המטרות ביעילות.
- אמון במקור, כשהלקוחות מרוצים הם ישובו לאתר וכך המוניטין יתרחב ומס' הלקוחות יגדל.
מהי התועלת מבחינת בעלי האתר?
- יש אפשרות לביצוע פחות שינויים באתר לאורך זמן.
- תכנון אפקטיבי מגביר את כמות הלקוחות
- השימוש באתר יכול להיות אפקטיבי מאוד עבור העובדים (מידע,סיוע ללקוחות,טפסים,טלפונים ועוד.)