ה SEO מתקדם שלב נוסף

 אנשי גוגל הבינו שמשהו התפקשש.

כשהגענו לקדם אתר לפני 3 שנים לא היינו צריכים לעשות הרבה, היינו מכניסים  לאתר קצת תוכן ועושים קצת אופטימיזציה והאתר היה ממריא.

בשנה האחרונה, עלינו מדרגה, ומקדמי האתרים היו מבצעים אופטימיזציה למבנה האתר ואופטימיזציה לדפי האתר לא לפני שעשו מחקר מילות מפתח וראו את המילים החשובות ביותר עבור האתר, הרי שמילות המפתח מהוות עמוד תווך חשוב מאוד בכל נושא האופטימיזציה של האתר.

בנוסף לאופטימיזציה, הוספנו קישורים לאתר ויש כאלה שאפילו רכשו קישורים בכסף, הכל על מנת להתאים לאלגוריתם של גוגל.
קידום אתרים כתוצאה מעניין הקישורים הפף להיות לעיתים ממוסחר - דבר הנוגד כל דיעה של מקדם אתרים ושל גוגל, אך עניין הקישורים גרם לכל בעלי האתרים לעשות הכל על מנת לקבל קישור טוב.

ה Page-Rank  אותו השיקה גוגל מסתמך על אופטימיזציה + קישורים וכתוצאה מכך שבעלי האתרים החלו להבין את העניין הם החלו לקנות קישורים מאתרים עם ציון גבוה או להשיג קישורים וכמה שיותר וזאת על מנת לקבל ציון גבוה גם לאתרם.

 ואז ברגע שעכבישי גוגל ראו שיש קישורים מאתרים בעלי ציון גבוה - אוטומטית האתר בעל ה PR הנמוך קיבל ציון גבוה.

דבר שבעצם נוגד את כל הכללים של גוגל - שהרי הם טוענים שהאלגוריתם שלהם מופנה לטובת הגולש.

ושכל המטרה של האלגוריתם הוא שרלוונטיות התוצאה לגולש תהייה רלוונטיות גבוהה בהתאם לחיפושו.

מה שקורה כרגע הוא שעניין הקישורים יצא קצת מפרופורציה ובעלי אתרים החלו לסחור בקישורים, דבר הפוגע ברלוונטיות התוצאה ולכן יש לנו שינוי באלגוריתם של גוגל .

 **גוגל "מפתיעה "ומביאה לנו את ה TRUST-RANK .

    סוף עידן ה PR

כבר יותר משנה גוגל לא מתייחסת ל PR והיו פעמים שראינו שהיא מורידה את הציון של הדפים באתר ל-0, אך מה שקרה הוא שבעלי האתרים התמכרו ל PR והיתה התרעמות על כל נושא הורדת הציון מהדפים ולכן ה PR חזר ואפשר לצפות בו, אך הוא אינו רלוונטי יותר בעבור מקדמי האתרים ובעבור בעלי האתרים. TRUST-RANK, או בקיצור TR הינו השידרוג של ה PR והוא אומר שמדד האמינות של אתר נמדד לא רק לפי קישוריו אלא גם ע"פ התוכן שבו. התוכן צריך להיות תוכן שהגולש ירצה להגיע אליו- תוכן איכותי. כמו כן העכבישים של גוגל מסתכלים על אמינות הקישורים- דף עם מלא קישורים אינו דף טוב, לעומת זאת דף עם קצת קישורים אך קישורים איכותיים עדיף.

לסיכום:


ה PR  שוכלל, ובמקומו מגיע ה TR שהיה קיים עד עכשיו, אך לא נתנו לו חשיבות רבה כמו שקורה היום. כבונה אתר המעוניין לקדם את אתרו, תכניס תוכן לאתר, אך גם כאן חשוב איך לשים את התוכן, באיזה מילים להשתמש ואיך לגרום לעכביש להבין מה אתה מוכר באתר שלך.