אמינות באינטרנט ? מה זה ? ואיך היא קשורה לשימושיות ?
שימושיות הינו נושא שנבדק לא מעט בשנים האחרונות וכיום אתרי אינטרנט רבי
בנויים על סמך עקרונות השימושיות.
שאלתם את עצמכם פעם איך תוכלו להבדיל את האתר שלי מהאתרים המתחרים?
כדאי שתכירו את המונח Web Credibility שעליו תלמדו במאמר זה.
מהי אמינות האינטרנט ומדוע היא כה משמעותית?
'אמינות האינטרנט' - הינה כוונה לאופן שבו בונים את אתר האינטרנט על מנת שיכנס לתודעה הציבורית כאתר אמין וגדוש בידע. אתר אמין יכול להביא תועלת רבה עבור אותו הארגון. להלן הנתונים הסטטיסטים המעידים על כך:
* כ-53% מקרב גולשי האינטרנט מאמינים כי האינפורמציה אליה הם נחשפו אמינה.
* כארבעה מתוך חמישה גולשי אינטרנט טוענים שמידת האימון באינפורמציה המוצגת באתר משפיעה רבות על ההחלטה שלהם האם לחזור ולבקר בו שוב.
1) עליכם להוכיח כי מאחורי אתר האינטרנט עומד ארגון אמיתי
כיום כל גולש ברשת האינטרנט יכול להקים אתר אינטרנט ולהתחייב כי הוא יספק את המוצר ו/או השיירות הטוב ביותר, במחיר הנמוך ביותר. גולשי האינטרנט אמורים לדעת כי מאחורי אתר האינטרנט # קיים ארגון אמיתי. על מנת לסייע בכך ניתן לפעול לפי הקריטריונים הבאים:
- הראו תמונות של המשרד שלכם,המוצר,עובדים וכדומה.
- ספקו לגולשים אפשרות לייצור עימכם קשר.
- קשר מאתרכם אל אתרי אינטרנט אחרים אשר מקשרים אל אתרכם.
על כן, השתדלו להציג את הקישור המפנה אל דף יצרית הקשר במקום בולט לעין. בנוגע לדף "אודות" אל 'תחסכו' באינפורמציה: מי אתם,מה ההיסטוריה של הארגון שלכם, מה אתם עושים ומה מטרותיכם. אינפורמציה שכזו תעזור רבות באימון אתר האינטרנט שלכם ותהיה כחלק משמעותי לפני ההחלטה האם לעשות עימכם עסק.
2) האתר שלכם צריך לספק מידע "רגיש"
באתרי אינטרנט בד"כ ישנה תקשורת חד צדדית בניכם (מנהלי האתר) לבין הגולשים. במידה ואתר האינטרנט שלכם נתפס כאתר לא אמין אין דרך להגן עליכם. על כן, כדאי לוודא כי סיפקתם לכל שאלה תשובה. לדוגמא:
- מה העלות הכספית של המוצר שלכם?
- מה קורה אם הלקוח לא מרוצה מהמוצר ו/או השיירות שלכם?
- מהם המטרות של הארגון שלכם?
3) כל ההצהרות חיבות להיות מגובות ע"י צד שלישי
"עזרנו ללקוח שלנו להתקדם ב-57% מהשנה שעברה". הוכיחו זאת!
חשוב מאוד להוכיח דברים אשר נכתבים באתר, מומלץ להסתמך באתרים של ארגונים אחרים אשר נחשבים לאמינים. אחרת, כיצד הגולש באתר האינטרנט שלכם יוכל לדעת כי אכן אתם דוברים אמת?
עדויות והמלצות של לקוחות הינם כלי נהדר לשימוש # כמו כן רצוי גם לקשר את האתרים של אותם לקוחות. אם זכיתם בפרסים כלשהם ו/או אתם חברים בארגונים הקשורים לתעשייה שבה אתם עוסקים # הציגו זאת!
4) תוכיחו כי הארגון שלכם בצמיחה וכי יש לו לקוחות
ארגון אשר יש באפשרותו להוכיח כי הוא בצמיחה וכי יש לו לקוחות יגדיל את רמת האמינות בו.
על מנת להיתפס כארגון מבוסס בתעשייה שלכם # הציגו:
- עדויות והמלצות
- הצגת רשימת לקוחות קיימים
- דוגמאות של העבודה ו/או המוצר שלכם
- פינה של חדשות עדכניות מהתעשייה שלכם.
- עלון אלקטרוני בחינם
בנוסף לכך, הראו כי הצעתם את השיירות ו/או מוצר שלכם בעבר ואתם מתכוונים לעשות זאת גם בעתיד.
5) על האתר לשדר מקצועיות ואמינות
מחקרים מוכיחים כי הגורם החשוב ביותר של אמינות הוא מראה האתר.
הסיבה לכך היא # הזמן הקצר בו אנו בוחנים את האתר ואנו מסתמכים
לרוב על רושם ראשוני. על מנת להשאיר לייצור רושם ראשוני בדקו כי
האתר משדר:מקציעות ואסטטיקה.
להלן פעולות רצויות אותן אתם יכולים לבצע:
- וודאו כי אין קישורים שאינם פועלים.
- ספקו אינפורמציה בחינם כגון: מאמרים וכו' על מנת לשדר מקצועיות