עדכון: Google Freshness

בתחילת חודש נובמבר יצאה גוגל עם עדכון חדש: Google Freshness.  עדכון זה משפיע באופן משמעותי על תוצאות החיפוש הנראות וחשוב להיערך בהתאם.

רקע

גוגל חותרת ללא לאות להציג לנו תוצאות מהירות ורלוונטיות לשאילתות החיפוש שהקלדנו. הצעדים לכיוון הזה היו גדולים כבר בעבר. אם אתם זוכרים ב - 2009-2010, יצא עדכון הקפאין שמטרתו הייתה להציג, לנו, הגולשים, תוצאות יותר עדכניות, ביחס לאלגוריתם שהיה עד אז, וכך קרה.

אבל אז הגיחו אל העולם הרשתות החברתיות ששינו את כללי המשחק. הרשתות החברתיות שינו את האופן שבו אנחנו צורכים ומפיצים תוכן ברשת. גוגל הבינה, גם אם באיחור קל, שהגולשים רוצים תוכן עדכני (מכאן גם נגזר שם העדכון החדש:  Freshness= רענן או טרי). היא הבחינה כי אנחנו הגולשים רוצים להיות עם היד על הדופק, היא הבינה שאנחנו רוצים להיות מעורים בכל מה שחדש, ורשתות חברתיות הן הביטוי הטהור ביותר לצריכה והפצה של תוכן רענן ועדכני.

מה קורה היום?

כעת, משגוגל הפנימה את העובדה שרשתות חברתיות הן יצרניות התוכן המהירות ביותר וזירות ההתרחשות השוקקות ביותר, היא החלה להיערך בהתאם, ויצאה עם עדכון Google Freshness.

מהו עדכון Google Freshness ואיך הוא משפיע על קידום אתרים?

על פי גוגל העדכון החדש ישפיע על כ-35% מתוצאות החיפוש (לא על 35% ממילות המפתח). עדכון האלגוריתם החדש למעשה יחשוף בפנינו תוצאות חיפוש מעט שונות מאלו שהתרגלנו אליהן, ויכלול מידע עדכני וחדשותי כאשר נבצע חיפושים מסוימים.

כך למשל, אם נחפש משחק כדורגל של ברצלונה, 35% מהתוצאות בדפים הראשונים יהיה דפי האינטרנט העדכניים ביותר אודות משחקה האחרון של ברצלונה. אם נחפש מידע על חתונת מלכותית באנגליה, נקבל תוצאות אודות החתונה של קייט וויליאם, ופחות תוצאות היסטוריות אודות חתונתם של מלכים ותיקים באנגליה. אם נחפש מידע על בר רפאלי, נחשף לרכילות הכי חדשה עליה ואם נחפש מידע על הבית הלבן נקבל תוצאות על אובמה ולא על קנדי או טרומן.

ומה קורה אם יצא מוצר חדש, למשל אייפון חדש ואנחנו מחפשים מידע עליו בשעה 21:30, ב-1.1.2011???. ובכן, מאוד פשוט, אם ירון פרסם פוסט על האייפון החדש בשעה 08:00 בבוקר, בתאריך 1.1.2010 ולאון, כתב המגזין לענייני טכנולוגיה, פרסם ביקורת על האייפון החדש בשעה 21:00 בערב באותו התאריך, אז הביקורת של לאון, שיצאה מאוחר יותר, תדחוק את הפוסט של ירון אחורה והיא תופיע רק בעמודים 2 או 3 של תוצאות החיפוש, בעוד הביקורת של לאון תיחשף אלינו כבר בדף התוצאות הראשון.

בעצם האלגוריתם המעודכן של גוגל יחשוף בפנינו, בנושאים מסוימים, יותר חדשות עדכניות, דעות, כתבות או ביקורות מאשר דפים בעלי תוכן "היסטורי". ההנחה של גוגל היא מעניינת: יש נושאים שבהם הגולשים רוצים לקבל תוכן מעודכן ורלוונטי להיום, בעוד שיש נושאים שהעדכניות בהם פחות חשובה (למשל מתכונים, היסטוריה וכו'). על בסיס רציונאל זה הוסיפה גוגל כ-35% תוצאות חיפוש עדכניות.

What’s HOT & what’s NOT?

 אתם בטח שואלים כיצד גוגל יודעת מה הם דפים עדכניים? מה נחשב בעיניה חדשות טריות? ומה לא? ובכן הזחלנים של גוגל סורקים את הרשת, תוך מתן דגש לסריקה של הרשתות החברתיות, הפורומים והבלוגים, ובאמצעותם מחליטה במהירות: What’s HOT & what’s NOT (איזה דף אינטרנט חדש או ישן).

כלומר אין די בכך שנפרסם כל שעה פוסט מעניין, הוא גם צריך להיות שיחת היום!. הזחלנים של גוגל בודקים האם יש שיתופים רבים בנושא או האם יש הרבה תגובות ודיבורים ברשת על הנושא שפרסמנו. היא בוחנת אם ההודעות או הפוסטים זוכים לתגובות אמיתיות, ואם היא מוצאת שכן, הדפים שהתפרסמו הכי מאוחר ידורגו גבוהה יותר במנוע החיפוש.

אז מה בעצם חדש?

  • אנחנו מקבלים תוצאות עדכניות יותר, מהר יותר.
  • נקווה שבעתיד הקרוב גוגל תתחיל להציג גם תוצאות מהרשת החברתית שלה – גוגל פלוס (כפי שקרה ברגע שגוגל החלה לשתף פעולה עם טוויטר).
  • המנצחים הגדולים הם ככל הנראה מגזיני החדשות באינטרנט, אתרי רכילות וסלבס כמו גם אתרי וידאו.

כיצד למנף את העדכון החדש לתעלתנו?

  1. יש לוודא שהאתר שלכם נבנה כך שהוא מסוגל להכיל תוכן חדש (מערכת ניהול תוכן נוחה, יש מקום פיזי ר לחדשות בדפי האתר וכן הלאה).
  2. כדאי מאוד לייצר תוכן חדש ומעניין על בסיס יומי או לפחות שבועי ובנושאים שעל סדר היום – התוכן הוא עדיין המלך באינטרנט.
  3. אם תייצרו תוכן מעניין – אנשים ירצו לשתף אותו עם חבריהם והדירוג במנוע החיפוש יעלה.
  4. יש להמשיך ולשלב מילות מפתח בטקסטים, ולעקוב אחר הפופולאריות של כל מילת מפתח מדי כמה שבועות.
  5. יש לייצר תוכן גם באתר עצמו, אבל להשקיע לא פחות זמן ומשאבים גם בתכנים שמחוץ לאתר: מדיה חברתית, פורומים, בלוגים, הודעות לעיתונות, YouTube וכו'.
  6. חשוב שהתוכן יהיה רלוונטי לתחום העיסוק של האתר וללקוחותיכם, ולא תלוש.
  7. תכנים שיש להם מנגנוני RSS צפויים להיחשב עדכניים יותר, לכן ידורגו גבוהה יותר במנועי החיפוש.
  8. אפשרו תגובות גולשים לתכנים שלכם.
  9. פתחו פורום ודאגו שהוא יהיה פעיל.
  10. הקפידו על תוכן מקורי, בהיר ונטול שגיאות כתיב.
  11. פרסמו תכנים בעלי ערך ממשי לגולשים שלכם.